.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد خانه مطبوعات از نحوه برگزاري جشنواره

چهارمين جشنواره و نمايشگاه مطبوعات استان گلستان روز چهارشنبه با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان در اين مراسم گفت: اصحاب قلم و مطبوعات استان در انعكاس مسائل و مشكلات جامعه مسئوليت سنگيني را برعهده دارند.
غلامرضا منتظري با اشاره به برنامه‌هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد براي مطبوعات استان افزود: آموزش از مهمترين برنامه‌هاي ما در اين زمينه است كه تاكنون 2 دوره آموزشي براي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان برگزار شده است و درصدد برگزاري دوره تخصصي براي اين قشر نيز هستيم.
وي با اشاره به اينكه ارزشيابي از عملكرد نشريات از ديگر برنامه‌هاي اداره كل ارشاد است، تصريح كرد: در اين زمينه ما براي هر نشريه‌اي فايل مخصوصي باز مي‌كنيم تا چنانچه كاستي‌ها و نواقصي در كار آنها باشد به آنها اعلام شود.
دكتر منتظري همچنين ادامه داد: ما مطبوعات را مقابل خود نمي‌بينيم بلكه در كنار يكديگر بوده و بايد صادقانه و دوستانه همديگر را نصيحت كنيم.
وي استفاده از صاحبنظران در عرصه مطبوعات استان را يكي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان برشمرد و خاطرنشان كرد: در نظر داريم تا ماهانه يك نشست تخصصي با بهره‌مندي از نيروهاي صاحبنظر در استان داشته باشيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان با اشاره به مشكلات دست‌اندركاران مطبوعات استان گفت: يكي از مشكلات اين قشر مسكن است و در اين زمينه مشكلي كه هم اكنون وجود دارد بحث زمين در گرگان است كه با رفع مشكل، اين مساله حل خواهد شد.
وي همچنين به اختصاص كاغذ تشويقي براي مطبوعات استان اشاره كرد افزود: تا دهم مهرماه سالجاري حواله كاغذ تشويقي در اختيار مطبوعات استان قرار مي‌گيرد.
مدير كل صدا وسيماي استان كه در اين جشنواره به عنوان نماينده استاندار گستان حضور داشت در اين مراسم گفت: مهمترين ركن يك رسانه، خبر و اطلاع‌رساني است و اين ضرورت امروز بيش از پيش احساس مي‌شود.
محمد احمدي افزود: اين استان با وجود پيشينه ديرپاي فرهنگي هنوز در خصوص رسانه‌هاي گروهي به جايگاه واقعي خود دست نيافته است.
به گفته وي، بايد صداي فرهنگ و اهالي آن راشنيد و باور كرد و حمايت‌ها و حركت‌هاي بيشتري براي اين قشر انجام شود.
دبير چهارمين جشنواره مطبوعات گلستان نيز گفت: اين جشنواره از 22 شهريور با حضور ‪ ۲۱‬نشريه محلي، منطقه‌اي و سراسري در ‪ ۱۹‬غرفه آغازشد.
روح‌الله كلانتري افزود: در قسمت فراخوان آثار براي شركت در جشنواره، ‪ ۷۷‬نفر شركت كردند.
به گفته وي؛ ۴۱‬گزارش، ‪ ۴۵‬مقاله، ‪ ۲۴‬مصاحبه، ‪ ۱۲‬تيتر، دو كاريكاتور، شش صفحه آرايي، ‪ ۹‬خبر و ‪ ۱۵‬عكس به دبير خانه جشنواره ارائه شد كه بيشترين آثار مربوط به هفته نامه "كيمياي گلستان" با ‪ ۱۲‬اثر و كمترين آن مربوط به "گلستان نو" با يك اثر بود.
در ادامه اين مراسم، به پيشكسوتان عرصه مطبوعات استان و برگزيدگان اين جشنواره در رشته مختلف، لوح تقدير و جوايزي اعطا شد.
در اين جشنواره محمد رضا كياني پور،‌ ابوذر پوراديب و فرزانه سراواني مقام هاي اول تا سوم بخش گزارش را كسب كردند.
حامد حسني خورشيدي، ابولفضل نسايي و رضا قليشلي نفرات مقام تا سوم در بخش عكس، جعفر صيدانلو،‌ مهدي بهرامي و رستم جرجاني مقام اول تا سوم در بخش صفحه آرايي، عباسعلي فرهادي،‌ سيدكاظم مداح و محمد كيقبادي مقام اول تا سوم در بخش مقاله، شوراي تيتر هفته نامه سليم، شوراي تيتر هفته نامه حريف برگزيدگان در بخش تيتر، سرويس اجتماعي هفته نامه سليم، سرويس خبر كيمياي گلستان برگزيدگان بخش خبر و محمد رضا بهرامي، محديث فرح بخشي برگزيدگان بخش مصاحبه در اين جشنواره بودند.
در اين جشنواره هفته نامه سليم، با انتقاد شديد از نتايج داوري در اين جشنواره، جايزه خود را به حسين كبير، روزنامه نگار گلستاني اهدا كرد.
روح ا... كلانتري همچنين در بيانيه اي از سوي خانه مطبوعات استان گلستان‌، با انتفاد از نحوه برگزاري چهارمين جشنواره مطبوعات و راي هيات داوران در اين جشنواره افزود: به عنوان دبير جشنواره، فقط نقش هماهنگ كننده را ايفا مي كردم و هيچ گونه امكاناتي در اختيار نداشتم تا بتوانم جشنواره را مديريت كنم به همين منظور اگر كوتاهي و قصوري در اطلاع رساني و تبليغات و يا ارائه خدمات بوجود آمده است مسئوليت آن با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
دبير خانه مطبوعات استان گلستان با اشاره به نواقص اين جشنواره خاطر نشان كرد: بدليل عدم اطلاع رساني و تبليغات مورد نياز،‌اكثر شهروندان از برگزاري نمايشگاه و جشنواره بي خبر بوده بگونه اي كه حضور شهروندان در نمايشگاه كمرنگ بود.
وي با انتقاد شديد از راي هيات داوران در چهارمين جشنواره مطبوعات گلستان ادامه داد: به عنوان دبير جشنواره،‌ اطلاعي از اعضاي هيات داوران و معيارهاي انتخاب اثر از سوي آنها نداشته ام و مسئوليتي هم در اين زمينه نمي پذيرم.(golshanemehr)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.373 seconds.